Thursday, August 6, 2009

Offshore Trip - FINAL PART

26th Jul 2009.. hari ni kitorang sampai darat lebih kurang pukul 8am di KBH..mmg lapar betul sbb last makan kol 12.30am..mmg makan habis lah..nasib baik nasi panas..dlm pada tu OIM bising2 sambil bercerita yg dia risau giler ngan ladies crew..punyalah pakcik ni baik punya dok berdiri dkt boat landing area sampai semua org stressed out..sampai marine crew yg dok sambut org tu pun muka tensen org dok tenung dia buat kerja termasuklah captain boat sendiri..dek kerana weather yg sgt teruk dan forecast for the next day pun sgt teruk..pakcik kita ni bgtau yg kitorang ladies tak di benarkan keluar esok..hmm, apa susah jadi ni..talk abt gender discrimination..hahahhha..dia kata yg lelaki dia tak kisah..tapi yg pompuan ni dia takut lebih lagi..kang apa2 dia kena saman..actually OIM ni mmg jenis fatherly figure..dah 60+ beb..masih passionate pasal kerja..my friend si KCA nak fill in form nak tapau makanan utk esok pun dia tak bagi..lepas dia blah..kitorang dok berdekah2 ketawakan dia dan perihal dia mentensenkan semua orang kat boat n barge tadi.. so, apa2 hal pun kitorang prepare jer lah utk keluar esok..just go with the flow man..

27th Jul 2009

Awal2 lagi roomate kejut aku sambil teriak " Elizah, time for boat transfer"..buat aku ketawa pagi2 buta..dgn bergayanya kitorang siap2 ..sampai kantin nak breakfast and amik boarding pass nak naik boat OIM tegur..sorry ladies..you guys cannot go out today..I called the ppl kat tgh laut and dorang kata waves and wind are very strong..sudah..hancurlah plan nak sambung keje semalam.. So pk punya pk, last2 aku decided nak demob jerlah..kalau tunggu pun weather forecast makin teruk..plus aku punya flight balik pun the next day..melepas lah nak tgk SD kali ni..dah berapa kali delay SD ni..so, aku pun apa lagi balik bilik sambung tido..dlm kol 9am lebih..aku pun start packing brg2 and taxi sampai, aku pun cabut ker KK lepas mengadap OIM and pembantu kanan dia Mr Z.. Sampai KK aku check-in Le Meridian hotel...mmg not bad hotel ni, bilik dia cantik dan selesa..sampai lunch time, so aku bukaklah yg aku tapau dari KBH tadi..sayang beb makanan nak buang..patutnya bwk gi offshore tapau ni.. petang bermula perjalanan merayau ker Pasar Phillipines dan mall sekitarnya..kepala mmg masih goyang, tapi takderlah ku layan sgt.. sempatlah borong souvenir utk bwk balik raya nanti..gila tgk benda2 ni, tapi kena control skt..sbb berlambak dah koleksi..satu pun jarang pakai..hehehe




From my room..scenery waktu petang di KK..



Sayur2 segar dari ladang di KK




My dinner..last nite in KK, nasi goreng kampung cili padi





Mai2 jgn tak beli..


Segala mcm tok nenek accessories ader kat pasar ni..naik juling mata..





Pilih kak..pilih..












Bilik air hotel..besar weh!


Pemandangan dlm bilik hotel Le Meridien

2 comments:

Hazey said...

wah akak bestnya duk kat le meridien hotel, KK tu memang best kan, bos I pun nak pegi sana next week, susuh I bookan dia kat situ gak... akak ada beli sobenir untuk I gak ke dari KK... ahaksss....

rugratseja said...

yang tak syoknya..sbb dok sorang2..kalau ader geng tu best merayap especially kat pasar bling bling tu...