Friday, September 25, 2009

Demo Memasak bersama Chef Along

Cuti raya hari tu mmg byk kenangan manis...so tgk dari subject di atas, dah mmg boleh agak ni tentang masak memasak..actually recently aku ni kagum betul dgn kakak aku sorang ni..tak sangka dlm rilek2 camtu dia ni ader bakat memasak kuih..pulak tu kuih tradisional melayu...heheh, mcm makcik ni takder lah..malas betul nak try2 msk kuih..dok try asyik tak jadi..last2 hamik kau, beli jer lah senang...

so hari tu mood chef kita ni rajin lak, dia punyalah beria lepas balik pasar, siap2 kan bahan...dlm petang skt, kol 3pm, dia dah start pot pet kat dapur mom nak start masak kuih ni..aku tgh dok terkial2 pasang langsir ala2 cinderella kat ruang tamu..huish, sakit pinggang akak nooo..

dlm pada tu, aku dok tengok2 camner dia buat..brg2 kelengkapan kuih dia lengkap beb..siap dgn acuan kuih tu sekali, measuring jar, measuring spoon..jaki jer aku tengok!!

So, sambil dia buat kuih tu, aku pun snap 2-3 gambar..fuyoo, mmg terrer tol makcik ni buat kuih chara..skilled betul!! hehehheh, tak leh puji lebih2 nanti dia baca entry ni kembang semangkok!
hasilnya, tgk jer lah kat sini...tercapai kempunan hari tu nak makan kuih ni homemade..nampaknya kalau jadi lah plan kami sekeluarga for next year, terpaksalah aku beli brg2 kelengkapan ni..in case kot teringin lak nak rasa kuih ni nanti in the future..




Nyum..Nyum..

1 comment:

Hazey said...

alamak 'domok'nye lenganku itu... tq tq.. kembang semangkuk akak